Varebestilling revmatologisk poliklinikk

Sist oppdatert: 07.07.2024
Utgiver: Martina Hansens Hospital
Versjon: 1.0
Forfatter: Marte Bleikelia Alviniussen
Kopier lenke til dette emnet
Foreslå endringer/gi kommentarer

Hensikt og omfang  

Sørge for poliklinikkens lagre, medisinrom og kjøkken til enhver tid er oppfylt med nødvendige varer og artikler til bruk for en uke.

Ansvar / målgruppe  

Alle ansatte på avdelingen.

Avdelingens rengjøringspersonale.

Handlinger 

Alle:

  • Alle har ansvar for å holde orden på lagrene, medisinrom og kjøkken på poliklinikken.
  • Benytte eget skjema ( Vare - og væskebestilling) for utfylling av varebestilling.
  • Notere på skjemaet når det er lite igjen av en vare.

 

Sykepleier med delegert ansvar:

  • Ser over lagrene og fyller ut varebestillingsskjema hver fredag.
  • Sykepleier på infusjonsenheten fyller ut for infusjonsenheten.

 

Rengjøringspersonalet:

  • Sørger for å bringe varebestillingspermen ned til kjelleren for vareutlevering i løpet av mandag formiddag.
  • Sørge for å hente varene i kjelleren så snart de er ferdig til henting.

 

Alle:

  • Alle har ansvar for å legge varene på plass på lagrene, kryss av på skjema for utleverte varer.
  • Hvis det er tomt for en vare på lageret så skriv det automatisk på nytt for neste ukes bestilling.
  • Ta ut den gamle bestillingen og makuler.
  • Sett inn nytt skjema i varebestillingsmappen.