Kvalitetssikre at rutiner og flyt ved innkjøp, anskaffelser, varemottak og tjenesteleveranse er i tråd med gjeldende praksis i avdelingen og overordnede prosedyrer. Videre skal dokumentet sikre at krav og standarder til produktet er ivaretatt.
Avdelingssjef, avdelingssykepleier og tekniker som er ansvarlig for, eller har et delegert ansvar for, innkjøp til operasjonsavdelingen.
Ved anskaffelse av utstyr til operasjonsavdelingen vil blant annet følgende punkter vektlegges i vurderingen:
Selv ved mindre innkjøp vil avdelingen innhente anbud fra flere leverandører hvis dette er hensiktsmessig.
F05.01-01 Fullmaktstrukturen ved MHH
F05.01-02 Skjema for fullmakter, anvisnings- og attestasjonsfullmakter ved MHH
F11.02-01 Lover, forskrifter og retningslinjer for anskaffelser
F11.03-01 Før en anskaffelse foretas
F11.03-03 Leverandørvurdering
F11.03-03 Evalueringsskjema av leverandører
F11.03-05 Krav til renhetsnivå ved innkjøp av medisinsk teknisk utstyr (ARKIVERT)
F11.03-06 Innkjøpsbetingelser for Martina Hansens Hospital AS
F11.03-07 Kontrakt for kjøp av vare/tjeneste
F11.03-10 Sjekkliste - ved innkjøp av utstyr
F11.03-11 Forespørsel om kjøp av tjeneste/produkt
F11.03-12 Leverandørens egenerklæring om miljø- og samfunnsansvar
F11.04-01 Rammeavtaler for anskaffelser
F11.05-01 Varemottak/TjenesteleveranseF11.07-01 Innkjøpsetikk