PLO- dokumenter til vurdering

Sist oppdatert: 28.06.2024
Utgiver: Martina Hansens Hospital
Versjon: 1.0
Forfatter: Iselin Andresen
Kopier lenke til dette emnet
Foreslå endringer/gi kommentarer

Hensikt og omfang 

  • Hensikten med prosedyren er å sørge for at innkomne PLO- blir kvittert ut for at de er sett og vurdert.

Ansvar og målgruppe 

  • Pasientansvarlig sykepleier har ansvar for å signere innkomne PLO meldinger fortløpende.

 

  • Driftsykepleier sjekker "dokumenter til vurdering" mappen i DIPS en gang i måneden, og kvitterer ut disse.

Innkomne PLO- meldinger 

Når man har sendt en PLO- melding, får man ofte svar tilbake fra kommunen. De fleste av disse svarene er kun en bekreftelse på at de har mottatt meldingen og trenger kun en signering på at de er lest.

 

 

 

1: For å se listen over dokumenter som ligger til vurdering, trykker du på "mine arbeidsoppgaver"- ikonet i dips.

 

 

2: Trykk deg inn på "dokumenter til vurdering" i venstre hjørne, og velg det dokumentet du ønsker å kvittere ut

 

3: Trykk på hengelåsikonet, velg "signer" og lagre

 

Obs: Dersom meldingen inneholder spørsmål som krever svar, må denne besvares før meldingen kan signeres.