Brukerveiledning er utarbeidet basert på Arena v. 22.2.
Målgruppen for denne brukerveiledningen er personell med ansvar for operasjonsplanlegging inkl. tildeling av oppmøtetid.
Brukerveiledningen inneholder følgende:
Skjermbildet viser bestillinger til operasjon som venter på å bli ferdigstilt. Påbegynt oppfølging kan markeres og operasjonsbestillinger med hastegrad Haster (innen 24 t) og Haster (kan vente over 24 t) er tydelig markert i rødt:
Når operasjon planlegges etter at pasient er lagt inn, må denne knyttes til henvisning/kontakt som innleggelsen er knyttet til.
Samme framgangsmåte benyttes for etterregistrering av operasjon som allerede er utført.
Operasjonssaken er nå avlyst og tilhørende arbeidsoppgaver kansellert
Ved valg Operasjonen utsettes og Avslutt kontakt i skjema Avlys operasjon
Pasienten gjenfinnes på Venteliste operasjon med aktuell Tentativ oppmøtetid. Hvis fast tid er satt inn (dato), vil pasienten gjenfinnes på Operasjonsoversikten.
1. Operasjonen skal ikke utføres
Operasjonssaken er nå avlyst og tilhørende arbeidsoppgaver kansellert
2. Operasjonen utsettes
3. Ikke avklart
Ingen definisjoner