Funksjonell løsningsbeskrivelse Inntaksplanlegging

Sist oppdatert: 25.09.2024
Utgiver: Helse Sør-Øst
Versjon: 0.4
Forfattere: Regional faggruppe Pasientadm. og pasientflyt
Kopier lenke til dette emnet
Foreslå endringer/gi kommentarer

1. Endringer siden forrige versjon 

Tekst er endret i henhold til Arena versjon 23.2.

2. Hensikt  

Dette dokumentet gir en beskrivelse av regional løsning for DIPS Arena for området inntaksplanlegging. Løsningen er skrevet for DIPS Arena 22.2. Dokumentet gir en oversikt over aktuelle arbeidsprosesser, brukerveiledninger samt konfigurasjon for området. Dokumentet samler også ulike saksgrunnlag som har blitt lagt til grunn for beslutning av løsning.

 

Løsningen gjelder funksjonalitet knyttet til inntaksplanlegging i DIPS Arena. Området inntaksplanlegging omfatter:

  • Planlegging

  • Timebok

  • Venteliste

  • Gi time

  • Endre- og kansellere time

  • Gruppebehandling

 

Løsningen består for det meste av sider som er ferdig konfigurerte av DIPS. Helse Sør-Øst har besluttet at disse skal brukes slik de er levert av DIPS.

3. Begrepsavklaringer/definisjoner 

Følgende begreper er definert som en del av arbeidet med regional løsning for området inntaksplanlegging. Dette er begreper som også kan være definert i brukerveiledninger.

 

Begrep
Definisjon
Time
Time er avtalen i timebok som er knyttet til en pasientkontakt. I DIPS Classic kalt tiltak.
Timebok
Opprettet på en ressurs (se definisjon nedenfor) og brukes for å administrere aktivitet på en poliklinikk.
Timedefinisjon
Tilpasning av aktivitet i ressursens timebok.
Kontakt
Uavbrutt samhandling mellom pasient og helsepersonell hvor det utføres helsehjelp for pasienten. Eksempel: Konsultasjon ved poliklinikk.
Ressurs
Klinikere, rom, utstyr eller andre ressurser med egen timebok i Arena.
Ressursgruppe
Flere timebøker samlet i en gruppe i Arena.
Venteliste
Register med ordnede opplysninger om pasienter som venter på undersøkelse eller behandling ved institusjon.
Gruppebehandling
Pasientopplæring eller behandling som foregår i gruppe med pasienter eller pårørende. Regelverk for registrering finnes i ISF regelverk.
Opphold
Oppmøter på sykehuset.
Ø-hjelp
Den helsehjelp som helsetjenesten eller en helsearbeider er pliktig til å yte uten opphold eller snarest når det etter de foreliggende opplysninger må antas at det er påtrengende nødvendig. Vanligvis omfatter dette helsehjelp som er nødvendig å yte snarlig, som ikke er planlagt på forhånd og som gis innen 24 timer.

 

 

For generelle begreper knyttet til funksjonalitet i DIPS Arena og som gjelder på tvers av områdene i regional løsning, se brukerveiledning ARENA – Kom i gang, for sluttbruker.

4. Føringer og rammebetingelser  

Følgende føringer og rammebetingelser ligger til grunn for arbeidet som er gjort innenfor området inntaksplanlegging:

 

Føringer/rammebetingelse
Lenke
Gyldig fra
Spesialisthelsetjenesteloven
01.01.2001
Pasient- og brukerrettighetsloven
01.01.2001
Helsepersonelloven
01.01.2001
Ventelisterapportering til Norsk pasientregister
Oktober 2015
Regionale standarder Helse Sør-Øst
Kontinuerlig oppdatering

5. Nytt i Arena og regionale beslutninger  

Følgende saker er tatt til beslutning i HSØ for området Inntaksplanlegging se aktuell sak i JIRA og ALM for mer informasjon.

 

Type sak
Tittel
RSKI
Endringsønske
Koble ressurser sammen i timedefinisjon
Endringsønske
Funksjonalitet for oppfølging av transport
Endringsønske
Slette planlagte kontakter
Endringsønske
Inntaksbrev på seriebestilling
Endringsønske
Arbeidsflyt for time uten behandler
Endringsønske
Planlegge indirekte pasientkontakt
Endringsønske
Visning av timer knyttet til kontakt
Endringsønske
Inntaksplanlegging: Kopi av oppmøtekommentar
Konfigurasjon
Systemoppsett: Timebok - Krev time for fast oppmøtetid på kontakt
Regional standard
Inntaksbrev/ventelistebrev- endre frasekoder
Endringsønske
137 Varsel/påminnelse om å planlegge time på planlagt kontakt ved valg av "fast tid"
ALM defectid: 3662
Endringsønske
472 Skjul fulle timebøker
ALM defectid: 3684
Endringsønske
Seriebestilling på flere ressurser
ALM defectid: 2948
Endringsønske
Gruppebehandling, ønsker å se alle ressursene når man henter opp kontaktene i arbeidsflaten
ALM defectid: 2950

 

 

Saker som ikke er endelig besluttet som regional løsning i HSØ, men som har vært tatt opp med ressurser i RSKI:

 

Type sak
Tittel
RSKI
Arbeidsprosesser
Regionale arbeidsprosesser tilpasset DIPS Arena innenfor henvisningsområdet (samlesak 15 prosesser)

5.1 PLANLEGGINGSSIDEN 

Planleggingssiden i DIPS Arena har to faner, Timebok og Venteliste. Disse fanene tilsvarer bildene timebok og venteliste i DIPS Classic. Siden åpnes med fanen Timebok i fokus. Det er enkelt for bruker å bytte mellom timebok og venteliste.

 

Fra versjon 22.1 kan Ventelisten settes opp som en egen side. Dette er besluttet. Den må navngis i Pasientlisteadmin som “Inntaksplanlegging”.

5.2. TIMEBOK 

Funksjonaliteten i timebok i DIPS Arena er videreført fra DIPS Classic, men det er gjort større endringer i brukergrensesnittet.

Timedefinisjoner er basert på de samme variablene.

 

5.2.1.ENDRINGER

 

  • Informasjon om aktiv henvisning og kontakt vises i venstresiden av timeboken.
    Det er dermed redusert behov for å åpne henvisningen når det skal bestilles nye timer.

  • Brukere kan selv opprette og endre ressursgrupper. I DIPS Classic må det gjøres i dwAdmin.
    Brukere kan lage forskjellige grupper ut ifra ulike behov. Gruppene kan kopieres av andre brukere.

  • Fra Arena v. 23.2 er det lagt inn støtte for å flytte timer fra en ressurs til en annen, enten for samme dag, alle fremtidige timer eller eventuelt ved å oppgi en periode.

 

5.2.2. DRØFTNINGER

 

Koble ressurser sammen i timedefinisjon

Mange poliklinikker har et behov for å benytte timebøker for upersonlige ressurser som medisinsk-teknisk utstyr eller undersøkelsesrom. Det ville effektivisere bestilling av timer hvis man kunne få timer automatisk over i timebøker som var koblet sammen i timedefinisjoner.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble besluttet at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2681 / KEPJ-817).

5.3. VENTELISTE 

Venteliste i DIPS Arena har samme kolonneoppsett som i DIPS Classic.

Både funksjonalitet og brukergrensesnitt er i stor grad videreført i DIPS Arena.

 

5.3.1. Endringer

 

  • I DIPS Classic er ventelisten levert med en del hardkodete filtre. Ventelisten i DIPS Arena leveres ikke med disse, men tilsvarende filtre kan lages i pasientlisteadmin.

  • Pasienter hvor det ikke er besluttet oppfølging vil ligge på ventelista med kontakttype Uavklart

  • Ventelisten har fått en kontekstmeny med fire valg

  • Det er lagt inn støtte for å gjenåpne avlyste planlagte kontakter slik at det kan korrigeres hvis feil. Støtte er laget både på vanlige planlagte kontakter og på gruppebehandlingskontakter

 

5.3.2. DRØFTINGER

 

Funksjonalitet for oppfølging av transport

Både i DIPS Arena og DIPS Classic er det vanskelig å se pasientens transportbehov. Det registreres i mottaksdelen av henvisningen og kan ikke vises andre steder. Transportbehovet vil også kunne endre seg i løpet av et behandlingsforløp. Det er ønskelig at sluttbruker skal kunne se og redigere transportbehov på både planlagte kontakter og i pasientlister.

 

Transport ligger under Videre Plan i Oppholdssiden.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2683 / KEPJ-819). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

5.4. GI TIME 

Det er betydelige endringer i funksjonalitet for å søke og gi timer i DIPS Arena sammenlignet med Classic.

 

5.4.1. Endringer

  • Timer søkes og tildeles i Planleggingssiden. I DIPS Classic kan en gi timer via timebok eller bildet Planlagt behandling.

  • Bruker kan tildele timer til flere ulike ressurser samtidig.

  • Timer åpnes i eget skjema i arbeidsflaten.

  • Dersom det er forskjell mellom starttid for kontakt og starttid for time, blir det gitt et varsel.

  • I Arena versjon 23.2 er det endring med én felles arbeidsflate for kontakt og time. Det betyr at dersom du åpner en kontakt fra kontaktinfoflaten eller henvisningsiden, eller om du åpner en time på en kontakt med flere timer, vil alle timene på kontakten være synlig i arbeidsflaten.

 

5.4.2. Drøftinger

Timebok - Krev time for fast oppmøtetid på kontakt

I DIPS Arena innføres nytt parameter «Timebok - Krev time for fast oppmøtetid på kontakt». Ved parameterverdi JA kreves det time hvis kontakten er satt opp med fast tid. Det ble drøftet om dette bør være regionalt systemoppsett. Parameteren vil kunne redusere risiko for at det opprettes kontakter uten at det samtidig tildeles ressurser. Men samtidig er det svært ulike arbeidsprosesser for dette i ulike poliklinikker.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at systemoppsettet legges til som lokalt systemoppsett i regional standard
(jf. sak
RSKI-2716). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Planlegge indirekte pasientkontakt

Ved planlegging av fremtidige indirekte pasientkontakter kan sluttbruker ikke registrere type indirekte aktivitet. Dette medfører mindre oversikt i timebok og i henvisningsbildet.

Det ønskes derfor en endring i DIPS Arena som gjør det mulig å registrere type indirekte aktivitet når en planlegger indirekte pasientkontakter. Feltet bør være hardkodet som obligatorisk fra DIPS eller leveres med feltoppsett. Det er også ønskelig at informasjon fra feltet vises i timeboken.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2699). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Frasekoder i inntaksbrev

Regional standard for ventelistebrev slår fast at frasekoder som brukes i intelligente fraser i ventelistebrev skal inneholde tegnet «&», for eksempel «&V-FORBERED». Spesialtegnet ble lagt inn i frasekodene da en tidligere DIPS Classic-versjon ikke inneholdt tilgangskontroll for sletting av fellesfraser. Ved å legge til dette tegnet ble frasene litt vanskeligere å finne. Dette reduserte risikoen for at fraser i ventelistebrev ble slettet.

I DIPS Arena fungerer ikke malvariabler hvis frasekoden inneholder «&». I stedet for å hente inn frasen vises malvariabelen som tekst . Dersom «&» fjernes fra frasekoden, fungerer intelligente fraser i DIPS Arena akkurat som i DIPS Classic.

DIPS har nå levert funksjonselementer som gir tilgang til å opprette, redigere og slette avdelings- og fellesfraser. Det er levert egne elementtyper avdelings- og fellesfraser, og det er egne elementtyper for DIPS Classic (versjon 7.4) og DIPS Arena. Det er dermed mulig å styre tilgangen til å slette og endre avdelings- og fellesfraser. Dette fjerner behovet for å bruke tegnet «&» i frasekodene.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at endring i regional standard for ventelistebrev (jf. sak RSKI-2680). Fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Inntaksbrev for seriebestilling

Det kan ikke opprettes inntaksbrev fra skjema for seriebestilling. Sluttbruker må først opprette seriebestilling, åpne en av kontaktene i serien og deretter opprette inntaksbrev. Dette skaper unødvendig mange klikk.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2687 / KEPJ-823). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Inntaksbrev for seriebestilling/gruppebestilling

I Arena 22.2 er det kommet ny malvariabel for innkalling til gruppebehandling. Denne lister kun opp kommende oppmøter knyttet til gruppen. Dagens innkallingsbrev for serie- og gruppeoppmøter er felles. Ny malvariabel gir bedre oversikt over kommende oppmøter. Det søkes om å splitte regionalt innkallingsbrev for serie/gruppe i to.

 

Konklusjon:

Reg.faggruppe Journal og rammeverk beslutter at dette løses ved å lage egne maler for serieinnkalling og gruppeinnkalling som begge knyttes til eksisterende dokumenttyper for serie-/gruppeinnkalling. For sluttbrukere vil det oppleves som egne dokumenttyper, men det forenkler forvaltningen.

 

Oppmøtekommentar

I DIPS Arena 19.1.1 ble det levert funksjonalitet for å kopiere en planlagt kontakt (tilsvarende funksjonaliteten som finnes i DIPS Classic). Dette effektiviserer arbeidsprosessen for kontorpersonell når pasienter skal tilbake til samme organisatoriske enhet, men det er oppdaget en mangel med den kopierte kontakten. Innhold i feltet Oppmøtekommentar blir ikke kopiert til den nye kontakten. I DIPS Classic blir også dette kopiert. Feltet inneholder ofte informasjon som er gyldig også på nye kontakter, og det er derfor ønskelig at funksjonaliteten i Arena er lik funksjonaliteten i Classic. Noen ganger er det ikke aktuelt å kopiere informasjonen til en ny kontakt, men det er lettere for sluttbruker å slette informasjon enn å registrere den på nytt.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2746). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

I Arena v 23.2 er det støtte for at også Oppmøtekommentar kopieres både ved valg av kopier kontakt og ved valg av «Bestill time på ny kontakt».

5.5. ENDRE- OG KANSELLERE TIMER 

Funksjonaliteten er bedre i DIPS Arena. Endring og kansellering utføres i samme operasjon. Sletting av planlagte kontakter er ikke lenger mulig.

 

5.5.1. Endringer

  • Planlagte kontakter kan ikke slettes. De må i stedet avsluttes.

  • Kontakter med tilknyttede timer kan ikke flyttes til andre datoer. Det blir da automatisk opprettet ny kontakt, og den gamle kontakten blir avsluttet.

  • Dersom det er forskjell mellom starttid for kontakt og starttid for time, blir det gitt et varsel.

 

5.5.2. Drøftinger

Visning av timer knyttet til kontakt

I DIPS Arena er det to ulike skjema for å redigere kontakt og time (tilsvarende fanene Kontakt og Timebestilling i bildet Planlagt behandling i DIPS Classic). Hvis sluttbruker åpner skjema Rediger kontakt vises ingen av timene som er tilknyttet kontakten. Hvis sluttbruker åpner skjema Rediger time vises bare den aktuelle timen. Alle timer vises i skjema Rediger time forutsatt at de er blitt bestilt samtidig.

For å få komplett oversikt over timene som er booket i kontakten må sluttbruker enten se på henvisningssiden, utvide feltet Timer til venstre i planleggingssiden eller vise alle aktuelle timebøker på aktuell dato i timebokfanen.

Når kontakter eller timer redigeres er det viktig å få en oversikt i samme bildet over alle timene som er bestilt på kontakten. Hvis ikke alle tilhørende timer vises i samme bilde, er det en risiko for at det gjøres endringer på timer eller kontakten som ikke er i overenstemmelse med allerede bestilte timer.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2700). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Løsning levert i Arena v. 23.2.

 

Slette planlagt kontakt

I DIPS Classic kan sluttbruker slette planlagte kontakter som åpenbart er lagt inn feil på en pasient, dette er ikke mulig i DIPS Arena.

Både i DIPS Arena og DIPS Classic er det mulig å registrere planlagte kontakter på flere måter. Dette gir fleksibilitet for sluttbrukere, men det øker samtidig risikoen for å feilregistrere planlagte kontakter. For eksempel er det i Arena (som i Classic) enkelt å bestille time på en ny kontakt i stedet for å bruke den åpne planlagte kontakten. Dette fører til at det blir to kontakter på samme tidspunkt, én med tilknyttet time og én uten.

I Arena må den feilregistrerte kontakten avsluttes med avsluttkode Feilregistrert. Siden kontakten er avsluttet, vil den vises som Avlyst i henvisningssiden og i rapporter.
I DIPS Classic kan feilregistrerte kontakter ryddes bort ved sletting når det er kontakter som ikke skulle vært registrert på pasienten i det hele tatt. Samtidig er det uheldig at kontakter slettes permanent da historikk forsvinner.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2686). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

 

Arbeidsflyt for time uten behandler

I timeboken i DIPS (både Classic og Arena) kan det legges inn sperringer for å markere tidsrom hvor behandler er opptatt eller fraværende. I tidsrom som er sperret kan det ikke opprettes nye pasienttimer, men det er mulig å opprette en sperring i tidsrom hvor det allerede er registrert timer. Timen er da fortsatt knyttet til samme ressurs., men det kommer ingen varsel, hverken til behandler eller en arbeidsgruppe, om at det er lagt inn sperring i samme tidsrom som timen. Hvis sluttbruker som legger inn sperringen ikke er oppmerksom, er det derfor en risiko for at pasienten ikke får time hos en annen behandler og at pasienten må sendes hjem ved oppmøte.

Det finnes et systemoppsett for DIPS/GAT-integrasjon som løser dette problemet. Dersom en sperring legges inn i GAT, opprettes det en arbeidsoppgave Pasienttime uten behandler som legger seg i valgt arbeidsgruppe.

I DIPS Arena vil trolig timeboken bli et enda mer sentralt hjelpemiddel enn det allerede er i Classic. Timedefinisjoner hvor timeboken blir helt sperret vil ha konsekvenser for timeavtaler som alt er planlagt. Særlig for poliklinisk virksomhet hvor det settes opp timeavtaler langt frem i tid er det viktig at endringer i timedefinisjoner ikke fører til at pasienter blir glemt, og møter opp uten at behandleren er tilgjengelig. I dag har kontorpersonell manuelle rutiner for å følge opp dette.

 

Konklusjon:

Det ble fremmet sak for fagnettverk hvor det ble anbefalt at det sendes endringsønske til DIPS (jf. sak RSKI-2688). Nettverk for pasientadministrativ kvalitetskontroll (PASK) og fagnettverk støttet anbefalingen.

5.6 GRUPPEBEHANDLING 

Gruppebehandling har en egen side i DIPS Arena hvor sluttbruker kan opprette og vedlikeholde grupper, samt oppmøteregistrere grupper.

 

5.6.1. Endinger

  • Lett å legge til nye oppmøter.

  • Enkelt å oppmøteregistrere pasienter (enkeltpasienter eller hele gruppen).

  • Kan angre oppmøteregistrering og avslutte enkeltkontakter uten å få bistand fra Sykehuspartner.

6. Arbeidsprosesser  

Arbeidet tok utgangspunkt eksisterende prosesser og i 2019 sak 44 REPJ Modernisering - Prinsipper for utarbeidelse av regionale arbeidsprosesser og utvalg av arbeidsprosesser. For området inntaksplanlegging var det allerede utarbeidet én prosess i regi av RSKI.

 

Følgende arbeidsprosesser er utarbeidet/revidert for området Inntaksplanlegging:

 

Arbeidsprosesser
Følge opp og behandle venteliste - uten fristbrudd (ny)
Følge opp og behandle avbestilling og endring av kontakt (ny)
Finne ledig time og booke ressurser (revidert)

 

Arbeidsprosessene er publisert her.

 

Arbeidsprosesser er ikke besluttet i HSØ. Prosessene er gjennomgått med ressurser i RSKI og overleveres for videre regional beslutning i regi av RSKI. For mer informasjon knyttet til disse prosessene se sak RSKI-2679.

 

For mer informasjon om arbeidet med prosesser henvises det til Arkitekturbeskrivelse.

7. Brukerveiledninger  

Følgende brukerveiledninger er utarbeidet for område Inntaksplanlegging for DIPS Arena:

 

Brukerveiledning
Gi time kontakt ved utskrivelse
Gi time til planlagt innleggelse
Gruppebehandling
Planlegging, videokonsultasjon
Timebok - Booking flere ressurser med endring kansellering
Timebok - endre og kansellere time
Timebok - gi time poliklinikk
Timebok - visning og definering
Venteliste - visning, sortering og filtrering
Videokonsultasjon

8. Konfigurert oppsett  

Se under for konfigurert oppsett knyttet til inntaksplanlegging.

 

8.1. Systemoppsett 

Som en del av arbeidet med regional løsning for DIPS Arena er det tatt følgende beslutninger for systemoppsett for området Inntaksplanlegging. For total oversikt over systemoppsett, se Masterark regional standard - systemoppsett.

 

Parameternavn
Verdi
Kommentar
Timebok - Krev time for fast oppmøtetid på kontakt
N/A
Lokalt
Timebok - Sette opp time - varsel 3285 Regionalt
Timebok - Vis avlyste timer JA Regionalt
Pasientens timebok: Varsling av timekoordinering JA Regionalt
Pasientens Timebok: Tidsintervaller for timesøk 7 Regionalt
Videoserver Videotjeneste|https://intapireg-05.ha.sykehuspartner.no/SP.Services.ArenaVideoService/api/nhn|videoservice|GsJNQYfzjm987Vuz Regionalt
Timebok – sjekk om dobbelbooking er tillatt N/A Lokalt
Arena SchedulingSuite – Nye funksjoner i bruk enable-new-scheduling-workspace; replace-checkboxes-in-workspace Regionalt

8.2. Feltoppsett 

I DIPS Arena er det levert en rekke nye feltoppsett for området inntaksplanlegging. Disse gjør det mulig å ha ferdigutfylte verdier i felt og ha ulike krav til utfylling.

Det er ingen regional standard for feltoppsett i Helse Sør-Øst, og det anbefales at denne praksisen videreføres i DIPS Arena.

8.3. ARBEIDSGRUPPER OG ARBEIDSFLYT 

Det er ingen endringer i regional standard sammenlignet med DIPS Classic.

8.4. JOURNAL INKL. DOKUMENTTYPER 

Det er ingen nye dokumenttyper eller journalgrupper for området inntaksplanlegging.

Inntaksbrev (kjent som ventelistebrev i DIPS Classic) har samme funksjonalitet som i DIPS Classic. Likevel, hvis inntaksbrev er koblet til to journalgrupper og én brukerrolle har skrivetilgang til begge journalgruppene, kan ikke inntaksbrev opprettes i DIPS Arena. Dette blir løst gjennom å ha et én-til-én forhold mellom dokumenttype og journalgruppe, jf. sak RSKI-2415.

8.5. PASIENTLISTE 

Som en del av regional løsning for området Inntaksplanlegging er følgende pasientlister aktuelle:

 

Pasientliste
Kommentar
Inntaksplanlegging
Denne listen må være konfigurert for at fanen venteliste skal fungere.

 

I fase 1 vil Helse Sør-Øst bruke denne slik den er konfigurert av DIPS.

8.6. RAPPORTER 

Rapporter tilknyttet området Inntaksplanlegging finnes i Masterark regional standard - rapporter.

9. Vedlegg  

Ingen aktuelle vedlegg.

10. Referanser  

2019 sak 44 REPJ Modernisering - Prinsipper for utarbeidelse av regionale arbeidsprosesser og utvalg av arbeidsprosesser

 

Arkitekturbeskrivelse for FRAM- Regional DIPS Arena