Konsultasjoner inkludert uferdige

Sist oppdatert: 15.10.2024
Utgiver: Helse Sør-Øst
Versjon: 0.4
Kopier lenke til dette emnet
Foreslå endringer/gi kommentarer

1 Endringer siden forrige versjon  

Bilder og tekst er endret iht. DIPS Arena versjon 23.2

2. Målgruppe og omfang 

Målgruppen for denne brukerveiledningen er alle som kontrollerer, registrerer og tar oppgjør på konsultasjoner i DIPS Arena.

 

Brukerveiledningen inneholder følgende:

Pasientlisten Konsultasjoner, inkl. uferdige

3. Fremgangsmåte  

Se underkapittel for fremgangsmåte.

3.1 Konsultasjoner inkludert uferdige  

Klikk på  siden Konsultasjoner inkl. uferdige fra Startmenyeller Hurtignavigatoren

Fyll ut aktuelle felt og klikk på Oppdater-ikonet til høyre

 


 

For informasjon om Gruppering og endring av kolonner, Vis/skjul kolonnevelger,
Rediger filterse brukerveiledning; Kom i gang-pasientlister

 

Du kan filtrere på Utvalg for mangler istedenfor å filtrere på kolonne i listen

 

 

Kolonner merket med * skal stå fremst i listen, og skal ikke fjernes

Følgende kolonner bidrar til god oversikt over manglende registrering for å ferdigstille konsultasjon, og sikrer at pasienten er i varetatt:

 

  • Meny

  • *Kvalitet

  • *Oppgjørsstatus

  • *Har tilstandskode

  • *Videre plan

  • *Intern kvalitetssikring

  • *Ventetid slutt

  • Inntid

  • *Uttid

  • Behandler

  • Sluttid periode 

 

Pasientlisten inneholder 3 faner: ALT INNHOLD, UFERDIGE og FERDIGE. 

 

ALT INNHOLD

Viser alle konsultasjoner registrert møtt/ikke møtt og som er uferdige eller ferdige.

 

UFERDIGE

Viser konsultasjoner som ikke er ferdig utfylt. Manglende registrering fylles ut daglig, så langt det er mulig.

 

Kvalitet: Forteller oss hva som mangler av oppgjør, tilstandskode og behandler

Status:Viser Ikke møtt og Møtt
Oppgjørsstatus: Viser Tomme, Kjørt trygdekontorregning og Oppgjort

Har tilstandskode: Viser Ja eller Nei

Videre plan:

  • Grønn hake: har videre plan. Sjekk alltid om pasienten er i varetatt med den aktuelle oppfølgingen
  • Spørsmålstegn: Videre plan finnes ikke. Det betyr at pasienten:

    ikke står som ferdigbehandlet (henvisningen er åpen)

    Ikke står på venteliste, ikke står på oppmøteliste frem i tid, ikke har et senere opphold for aktuell henvisning

Intern kvalitetssikring: Viser Med.koding kontrollert, Videre plan kontrollert og Videre plan og med.koding kontrollert.

Når oppholdet til pasienten er kontrollert og ivaretatt, velg enten Videre plan kontrollert eller Videre plan og med. koding kontrollert. Dette feltet er obligatorisk å fylle ut

Ventetid slutt: Dato for igangsatt behandling registreres. Fylles ut når pasienten har møtt til første konsultasjon

Uttid: Dette feltet er obligatorisk å fylle ut

Behandler: Dette feltet er obligatorisk å fylle ut

 

FERDIGE

Oppholdet er Ferdig når det ikke er mangler i kolonnene nevnt ovenfor.

For at oppholdet skal gå fra fanen Uferdig til Ferdigfølgende kolonner være utfylt:

 

  • Kvalitet være tom

  • Uttid være oppgitt

  • Intern kvalitetssikring satt til Videre plan kontrollert eller Videre plan og med. koding kontrollert

 

 

 

3.2 Registrering av manglende opplysninger:  

likk på Meny tilhørende aktuell pasient for å se utvalg

 

 

Klikk på aktuelt valg og fanen vil åpne seg i siden Opphold
Se egen veileder for ferdigstilling av opphold

Referanser (+)  

Kom i gang –pasientlister

 

Opphold - medisinske koder, registrere

 

Opphold, oppfølging og videre plan