Intensivregistrering - rydde i intensivsaker

Sist oppdatert: 24.05.2024
Utgiver: Helse Sør-Øst
Versjon: 0.2
Forfattere: Regional EPJ Modernisering, RF KDS og Innleggelse
Kopier lenke til dette emnet
Foreslå endringer/gi kommentarer

1 Endringer siden forrige versjon 

Dette er første versjon. Dokumentversjon 0.2 er navnet på pasientspesifikk side endret fra "Admin - Intensivregisterering" til "Rydde - Intensivregistrering".

2 Målgruppe 

Målgruppen for denne brukerveiledningen er helsepersonell som har overordnet ansvar for oppfølging av intensivregistrering og/eller ansvar for å overføre data til NIR (Norsk intensivregister).

3 Hensikt og omfang 

Det er mulig å opprette flere intensivsaker samtidig i Arena, derfor kan det være behov for å flytte intensivdokumenter mellom saker. Dette gjøres i den pasientspesifikke siden Rydde - Intensivregistrering. Tilgang gis til aktuelle personer.

 

Brukerveilederen beskriver også hvordan man sletter intensivsaker.

4 Fremgangsmåte 

  1. Klikk på Startmenyen (Ctrl+L).

  1. Under Pasientspesifikke sider: klikk på Rydde - Intensivregistrering. Skjermbilde Rydde - Intensivregistrering åpnes.

 

Sammenlignet med pasientspesifikk side Intensivregistrering, har man i Rydde - Intensivregistrering mulighet for Legg til eksisterende dokument fra journalen via de tre prikkene på saken.

4.1 Flytte dokument mellom intensivsaker 

Knytte dokument til sak

  1. Klikk på de tre prikkene i den aktuelle saken.
  2. Velg Legg til eksisterende dokument fra journalen.
  3. Dokumentlisten åpnes.

  4. Sett hake ved dokument du ønsker å knytte til saken.

  5. Lagre endringer og lukk.

  6. Dokumentet er knyttet til valgt sak.

 

Fjerne dokument fra sak

I tillegg må dokumentet fjernes fra den opprinnelige saken:

  1. Klikk på bindersen på dokumentet under saken dokumentet skal fjernes fra.

  2. Bekreft at du ønsker å fjerne dokumentet fra saken.

4.2 Slette intensivsak 

Dersom man skal slette en intensivsak kan kun dokumentet Start intensivsak være knyttet til saken, alle andre dokumenter som er knyttet til saken må fjernes fra saken, se 4.1 for hvordan fjerne dokument fra saken.

 

  1. I Rydde - Intensivregistrering.
  2. Dobbelklikk på dokumentet Start Intensivsak under saken som skal slettes.
  3. Dokumentet åpnes arbeidsflate.
  4. Klikk rett/slett/flytt.
  5. Velg slett og begrunn sletting.
  6. Saken forsvinner fra sakstreet i siden Rydde - Intensivregistrering.

 

Merk: Dersom slett funksjonen ikke er tilgjengelig må dokumentet sendes til sletting i henhold til helseforetakets prosedyre.

5 Definisjoner 

Ingen definisjoner

6 Referanser 

Relaterte dokumenter: