Bilder og tekst er endret iht. DIPS Arena versjon 22.2. Det er ingen aktuelle endringer i Arena v 23.2.
Målgruppen for denne brukerveiledningen er personell som jobber med henvisninger og pasientlister.
Se underkapitler for fremgangsmåte.
Kontroller at rett pasient er aktivert
Velg Henvisninger fra Startmenyen
Velg henvisingsperiode
Velg riktig Planlagt kontakt
Klikk for å åpne planlagt kontakt i arbeidsflaten
Rediger kontakt åpnes i Arbeidsflaten til høyre i bildet
Alle obligatoriske felt må være fylt ut
Velg Avslutt kontakt i Oppmøte feltet
Velg Avsluttårsak fra nedtrekksmeny
Velg aktuell avslutning i Videre plan
Avslutt kun denne kontakten velges kun i de tilfeller pasienten har flere planlagte kontakter på samme seksjon, og i de tilfeller det ikke skal settes opp ny avtale for aktuelle kontakt.
11. Klikk Lagre & Lukk
Se punkt 1 – 11 i kapittel Avslutte planlagt kontakt
Velg Sett på venteliste i feltet Videre plan
Velg Tentativ dato
3. Klikk Lagre & Lukk
Se punkt 1 – 11 i kapittel Avslutte planlagt kontakt
1. Velg Pasienten er ferdigbehandlet i feltet Videre plan
2. Ved manglende Ventetid slutt klikk Rediger i Henvisningsperioden
3. Sett inn dato for Ventetid slutt
Klikk Oppdater henvisningsperioden
Se punkt 1 – 11 i kapittel Avslutte planlagt kontakt
1. Klikk Rediger i Henvisningsperioden
2. Velg Avsluttkode fra nedtrekksmeny og sett inn Sluttdato.
Dette forutsetter at det ikke er noen aktive kontakter eller sekundærhenvisninger tilknyttet henvisningsperioden
3. Velg Avslutt henv. perioden
Henvisningsperiode: Henvisningsperioden defineres som den perioden hvor spesialisthelsetjenesten har ansvaret for å yte helsehjelp for en tilstand eller lidelse (Ref. HDir)
Ventetid slutt dato: Ventetiden slutter når utredning eller behandling påbegynnes eller når det av andre årsaker er klart at behandling ikke vil bli gitt
Sekundærhenvisning: DIPS-begrep. Intern henvisning innad i helseforetaket for en allerede rettighetsvurdert tilstand
Relaterte dokumenter:
Registrere ventetid slutt
Henvisning